5 changes to Facebook Pages that brand managers should know about
03.08.2016

5 Facebook Pages promena za koje brend menadžeri treba da znaju

Facebook je u fazi testiranja ili u ranim fazama predstavljanja novog izgleda i funkcija za poslovne stranice. Očekivane promene donose najbolje od drugih platformi - pretragu (Google), ocenjivanje/lokalno (Yelp), pretraživanje u realnom vremenu (Twitter), prilagođenost za prvenstveno korišćenje na mobilnim telefonima,  čineći Facebook stranicom dostupnijom za kupovinu.
Za one koji žele da razumeju izgled i funkcionisanje novih poslovnih Facebook strana pre nego što postanu obavezne, evo ukratko pregleda bitnijih promena:


1.    Call-to-action
Već postojeće Call-to-action (Poziv na akciju) dugme više nije bele, već plave boje i biće smešteno odmah ispod naslovne fotografije. Promena će omogućiti da dugme više pada u oči i olakšaće kupcu preduzimanje akcije.
Call-to-action dugme je na Facebook-u predstavljeno 2014. godine i uključivalo je: Shop Now, Contact Us, Book Now i Watch Video opcije, koje su imale za cilj da brend menadžerima olakšaju povećanje baze kupaca i povećanje prodaje, ali nisu bile dovoljno korišćene.
Pružajući mogućnost ljudima da kupuju preko društvenih mreža bi marketinškim stručnjacima trebalo da olakša da pokažu svoju efikasnost i uticaj, jer je do sada teško bilo dokazati povraćaj ulaganja na društvenim mrežama.


2.    Naslovna/profilna fotografija
Naslovna fotografija i profilna slika su odvojene i sam raspored sada ima više belog prostora. Ova promena rasporeda omogućiće veću fleksibilnost pri dizajniranju naslovne fotografije, ali označava kraj lepo ukomponovanih profilnih i naslovnih slika.


3.    Raspored Tab-ova
Na levoj strani novog rasporeda stranice je lepljivi meni, što znači da kompanijska profilna slika i kartice ostaju na stranici čak i kada se skroluje. Na desnoj strani su about box, page videos, custom tabs icons i current events. U srednjoj koloni je naslovna fotografija, nedeljni pregled i, na kraju, postovi na vremenskoj liniji. Na mobilnim uređajima, kartice su na vrhu što olakšava navigaciju i povećava vidljivost.


4.    Pretraga
Funkcija Search pojavljuje se u koloni na desnoj strani i omogućava korisnicima da pretražuju sadržaj koji je specifičan za stranicu brenda. Umesto beskonačnog listanja da bi pronašli stari post, Search je sada jasno vidljiva opcija i omogućava pretraživanje sopstvenog sadržaja pored provere o tome šta je konkurencija postavljala.
Nova Search funkcija omogućava hronološki pregled po temama, događajima i proizvodima. Rezultati pretrage su takođe unapređeni, prošireni tako da uključuju i poruke od potencijalnih influensera. Pretraga sa predviđanjem je napredovala da tako da identifikuje stavke u pretrazi i povezuje korisnike sa globalnim dešavanjima u realnom vremenu.


5.    Bez reklama
U novom izgledu, oglasi drugih brendova više neće biti prikazani na desnoj strani.  Facebook je opet najavio da  je ova promena u početnoj fazi, tako da postoji mogućnost da oglasi budu dodati kasnije. S obzirom da reklame imaju najviše klikova u newsfeed-u, odnosno tamo gde se korisnici najviše zadržavaju, ne iznenađuje da oglasne jedinice na desnoj strani više neće biti prikazivane.

Uvođenje Facebook izmena dovelo je do preglednijeg Layouta, koji je sada mnogo čistiji i sa većim fokusom na pristupačnost za korisnike. Nadamo se da ovo neće samo omogućiti korisnicima da klikću naokolo brže, nego da će ih usmeravati i do call-to-action dugmeta. Dizajn je čistiji na desktopu, ali ono što je najvažnije, čistiji je pre svega na mobilnim ekranima, gde je 989 miliona aktivnih korisnika mesečno.

Izvor www.prdaily.com