#ICCOGlobalSummit – konferencija koja pokreće velike teme PR profesije
21.10.2019

#ICCOGlobalSummit – konferencija koja pokreće velike teme PR profesije

Dve godine nakon sjajne konferencije u Helsinkiju, o kojoj ste čitali u ovom blog postu, a tri nakon one u Oksfordu, ponovo smo prisustvovale ICCO Global Summitu. Ove godine ICCO Global summit je organizovan u Lisabonu (sreća, sreća, radost) i u ukupnom skoru reč je o 16. po redu okupljanju koje organizuje istoimena organizacija (http://www.iccosummit.org/), sa tradicijom dugom 30 godina i prisustvom u 66 država. ICCO je zapravo glas PR konsultanata širom sveta, a neki od ciljeva organizacije koja zastupa 44 PR udruženja širom sveta, su

  • unapređenje standarda i etike u struci
  • veća vidljivost
  • i bolje shvatanje vrednosti PR-a među donosiocima odluka

I ove godine samit je okupio više od 300 PR stručnjaka iz celog sveta, a ponos našeg tima utoliko je veći što smo (ponovo) bile ne samo jedine predstavnice iz Srbije, već zapravo sa prostora čitavog Zapadnog Balkana :). Tema ovogodišnje konferencije bila je Transformation '19 – Talent and Technology driving PR Agenda.

Ako ukratko treba da rezmiramo ono što je ostavilo najsnažniji utisak, onda je to pomeranje granica PR-a i njegovo sagledavanje u kontekstu strateškog značaja za, ne samo biznis, već i za unapređenje društva u kojima živimo.

Kao i na konferenciji u Helsinkiju, svrha kompanija i brendova je izdvojena kao ono što predstavlja okvir za donošenje odluka; ona objašnjava vrednost koju kompanija ili brend isporučuju i na kraju (ili na početku) svrha je ono što privlači ljude. Ona je način da steknete lojalnost svojih kupaca u ovom vremenu potresa i ogleda se u svim aktivnostima koje sprovodite svaki dan, uverenjima iza kojih stojite i koje jasno iskazujete. Živimo u savršenoj oluji brendova kako kaže istraživanje, a ono što inspiriše lojalnost kupaca je – Poštovanje (tačnije 360° Respect). I svaki kontakt brenda i kompanije sa ciljnim grupama treba da odjekuju njihovim vrednostima. Isti principi važe i za zaposlene.Posmatrano iz ugla brenda, svrha se u praksi najčešće ogleda u negovanju jednakosti, brige o okruženju i ujedinjavanju već previše polarizovanih društava. Ona je ta koja ljude pokreće na pozitivnu promenu, što zapravo predstavlja i jednu od svežijih definicija PR-a koje su pomenute na konferenciji – uticaj na promenu ponašanja pojedinaca koje vodi ka pozitivnoj društvenoj promeni.

Ovom prilikom izdvojili bismo i dva sjajna predavanja.

Predstavnici Agencije Golin predstavili su Zlatnim Lavom u Kanu nagrađenu kampanju za  McDonalds, a lansiranu povodom pedesetogodišnjice BigMac-a (Ako ne znate o čemu se radi, više na linku https://www.youtube.com/watch?v=ztfy6REX4Kw). Kuriozitet je da je koncept kampanje došao od PR (a ne advertising) agencije. Kampanja kao takva je lansirana u trenutku ekspanzije bit coina, a ideja je potekla iz The Big Mac Indexa koji se jednom godišnje objavljuje u magazinu The Economist. Jedan McCoin jednak je vrednosti jednog BigMac-a bilo gde u svetu :). Sjajan deo preznatacije bili su i fejlovi sa kojima se agencija suočavala tokom planiranja i egzekucije (kao npr povlačenje serije novčića zbog slovne greške), kao i načini njihovog prevazilaženja.

Druga i potpuno različita prezentacija je ona koju je održao Alex Aiken, izvršni direktor službe komunikacija Vlade Velike Britanije. Veoma atraktvno predavanje s obzirom na Brexit, najveću komunikacijsku kampanju današnjice. „Kao državni službenik,  moj posao je da javnost Velike Britanije pripremim za Brexit. #GetReadyForBrexit je full-scale kampanja vlade UK, a pokriva sve – od digitalnih komunikacija do komunikacije licem u lice sa građanima. Cena te kampanje je 100 000 000 funti za potrebe promene ponašanja za javno dobro“ reče Alex Aiken u svom izlaganju. Alex je do sad promenio pet premijera. Najsvesniji važnosti komunikacija bio je komunikacijski i ne preterano vešt, ali i potpuno svestan svojih komunikacijskih nedostataka - Dejvid Kameron, zbog čega je u vreme svojih manadata, dva puta dnevno imao sastanke s comms timom.

Posmatrajući karijeru Alexa Aikena koja traje bez obzira da li su na premijerskoj poziciji laburisti ili konzervativci, ne možemo a da se ne divimo nezavisnosti i integritetu vladine službe komunikacija, čiji je jedini cilj javno dobro, bez obzira koja stranka je na vlasti.

Dok razmišljate o tome, mi stavljamo tri tačke. U narednom tekstu pišemo o temama koje su se izdvojile kao velike teme PR sadašnjosti.

Autor: Olivera Petrović, Account manager @Chapter4PR