#ICCOGlobalSummit – konferencija koja pokreće velike teme PR profesije vol.2
28.10.2019

#ICCOGlobalSummit – konferencija koja pokreće velike teme PR profesije vol.2

U prethodnom blog postu smo rezimirali opšte utiske sa ICCO Global Summita. Danas pričamo o temema koje su obeležile konferenciju. 

ETIKA 

Na temu o svrsi (koju smo pomenuli  u prethodnom tekstu) logično se nadovezuje tema etičnosti, a pitanje koje se postavlja jeste ako je uloga PR-a da brine o ugledu kompanija i brendova, da li se to može pomiriti sa ulogom osnaživanja društava, pozitivnim promenama u ponašanju pojedinaca ili će uvek biti sukoba. Ove godine, možda i više nego prethodnih, etika je bila u fokusu s obzirom da su neke od najvećih PR kampanja u osnovi imale snažnu etičku komponentu. Zbog sve snažnijeg etičkog pitanja u pogledu sprovođenja kampanja, Pol Holms je mišljenja da će Chief ethics officers upravo biti jedna od funkcija neophodnih PR firmama.

POVERENJE 

Pored etike u PR-u, važan element našeg posla je i pitanje poverenja u našu struku, a četri osnovna stuba  na kojima se zasniva poverenje u našu struku su (1) mediji i njihova uloga, (2) kulturne vrednosti, (3) medijska pismenost, ali i (4) uloga vlada u ovim oblastima. U zemljama širom sveta vlade postavljaju izazove slobodnim medijima, a svoj doprinos (ne)slobodi medija daju i uticaji putem društvenih mreža i algoritama. Jedini način da se prepozna pokušaj uticaja na medije je edukacija i medijska pismenost. Zaključak ove sesije je stav da su samo demokratska društva tle plodno za biznis i preduzetništvo.

VEŠTAČKA INTELIGENCIJA U PR-u

Kada govorimo o etici, ona se ne može izuzeti iz priče o upotrebi veštačke inteligencije u PR-u, za koju se kaže da nismo čak ni svesni kojom brzinom transformiše našu struku. Konkretno, čak trećina tekstova koje objavi agencija Bloomberg, rezultat su rada veštačke inteligencije, a procenjuje se da će u budućnosti veštačka inteligencija najveći doprinos davati sportskim i finansijskim izveštajima u medijima.

Međutim, ne budite u strahu. Veštačka inteligencija neće zameniti konsultante, već će zapravo transformisati njihove veštine. AI treba da pomogne u izvršenju automatizovanih zadataka, kako bi se zaposleni posvetili strateškim i kreativnim zadacima. Čak i interpretacija podataka je uvek na ljudima, kaže izvršna direktorka Hotwire-a, pa će zato od svojih zaposlenih u budućnosti očekivati razumevanje analize podataka, dok će veštačka inteligencija biti tu da poveća efikasnost u taktičkom radu. U tom smislu, uloga nas kao komunikatora zasniva se na digitalizaciji predvidivog, ali i humanizaciji izuzetnog. Dobri primeri upotrebe AI su Amazon Alexa, koja se koristi za HR svrhe; Air Asia se izdvojila po najboljim primerima chat botova; dok Wallmart koristi AI za potrebe odgovaranja na sedam miliona upita koje dobija.

UPOTREBA PODATAKA I MERENJE REZULTATA

Priča o podacima kao osnovi PR-a i ove godine je bila u fokusu. Šta više Pol Holms u svom izlaganju kaže da će onaj ko ima najbolje podatke, imati najbolje uvide iz kojih će moći da postavi najbolju strategiju, odnosno „Big creative idea needs big data“. Zbog toga je jedna od neizostavnih pozicija u PR agencijama budućnosti pozicija Chief Data officer.

Kad smo već kod podataka, moramo pomenuti i merenje, kao večitu temu efikasnosti PR-a, a ove godine više nego ikad govorilo se o efektima koje PR ima na biznis. Dobra stvar je da se primećuje pomak, pa danas agencije direktno sarađuju sa generalnim direktorima svojih klijenata, pre nego sa CMO-ovima što je odraz pomaka ka ulozi strateškog savetovanja. Kako bi se takav trend nastavio neophodno je da PR stručnjaci svoje veštine sve više unapređuju osnovnim poslovnim kompetencijama, poput strateškog pristupa (postavka, implementacija, evaluacija), preko razumevanja biznisa do osnaživanja timova, jer sjajni ljudi privlače sjajne klijente… 

BONUS CITATI ZA RAZMIŠLJANJE

Pored impresivnih izlaganja, usmerenih na velike ideje, ostao je još čitav niz sjajnih citata koje možete pročitati pod #iccoglobalsummit. Mi smo u nastavku izdvojili samo nekoliko zanimljivosti:

  • 61% naših kolega PR-ova planira da napusti kompaniju (i još strašnije promeni profesiju)
  • 5 najvećih kriza u ptoteklih godinu dana su započele na Tviteru, pa se zatim prenele na tradicionalne medije. 4 od 5 direktora je smenjeno, a jedinom preostalom je prepolovljena plata
  • Mentalno zdravlje je najčešći uzrok izostajanja sa posla u PR profesiji
  • Overload informacijama je ozbiljan trend i izazov sa kojim se suočavamo
  • S druge strane imamo FoFo ili strah od saznavanja (Fear of finding out)
  • Reći ljudima da da će nešto dodatno da ih košta, efektnije je nego reći im da im nešto štedi novac
  • Tehnološke kompanije regularno simuliraju krize, kako bi negovali kontinuirani inovativni mindset
  • Amerika beleži značajan uspon žena preduzetnica, starijih od 35 godina koje vode kompanije sa višemilionskim prihodima, a njihov biznis je fokusiran na konsultantske usluge i online obuke.

Nadamo se da smo vam preneli delić atmosfere sa ICCO Global Summita, konferencije koja pokreće velika pitanja u okviru PR profesije. Do nekog novog ICCO Global Summit-a, ispred Chapter 4 tima

Olivera Petrović, Account Manager