Proširena stvarnost komunikacije
17.11.2014

Proširena stvarnost komunikacije

U komunikaciji, veštom komunikatoru ponekad je i par reči dovoljno da pridobije pažnju ciljne grupe, a kreativan dizajner čak i kroz najjednostavniju sliku može da ispriča priču od hiljadu reči. Tehnološki razvoj umnogome je olakšao posao jednima i drugima, otvorio im nove kanale, kojim će pričati svoje, sada „interaktivne“ priče.

Proširena stvarnost (augmented reality) je tehnologija o kojoj se mnogo pričalo poslednjih nekoliko godina. Od nje se očekivalo da će „promeniti“ svet, da će otvoriti novu dimenziju interakcije ljudi sa okolinom, promeniti način našeg pogleda na stvarnost, uspostaviti mir u svetu… Pretenciozno ili ne, ali proširena stvarnost se polako širi i postaje sastavni deo komunikacijskih strategija većih kompanija.

Glavne prednosti ove tehnologije su jednostavnost korišćenja, interakcija sa okolinom i atraktivan pristup. Proširena stvarnost aktivira se putem aplikacije, kada kamerom mobilnog telefona ili tableta pređete preko specijalnog koda, koji može biti postavljen na proizvode, reklamne bilborde, pa čak i na zgrade. Tada, na ekranu mobilnog uređaja, stvarnost dobija nove sadržaje i mogućnosti, koje do pre 10 godina nismo ni mogli da naslutimo.

Jedna od prvih kompanija koja se uhvatila u koštac sa proširenom stvarnošću je McDonald’s. Već dve godine proširena stvarnost je deo McDonald’s restorana širom sveta. Dovoljno je samo, putem aplikacije, skenirati kutiju proizvoda i ući u potpuno novi svet.

Vešti kreativci iskoristili su sve prednosti proširene stvarnosti da donesu nov način zabave u McDonald’s restorane, ali i da kreiraju nov kanal promocije različitih akcija. Tokom ovogodišnjem Svetskog prvenstva u fudbalu bilo je dovoljno skenirati kutiju pomfrita na stolu da bi se na ekranu pametnog mobilnog telefona ona pretvorila u virtualni fudbalski teren i pokrenula igru u kojoj direktno učestvuje gost restorana. Takođe, proširena stvarnost se pokazala i uspešnom za promociju animiranih serijala, koji su deo Happy Meal ponude. Animirani film „Kako da dresirate svog zmaja“ oživeo je u restoranima i gosti su uz pomoć svojih mobilnih telefona mogli da hvataju zmajeve i fotografišu se sa njima.


Proširena stvarnost, iako iziskuje veća novčana sredstva prilikom produkcije, omogućuje svakom sa novijim pametnim mobilnim telefonom da „uđe“ u nju. Upravo zato manja tržišta, poput Srbije, na koja inovacije uglavnom stižu sa zakašnjenjem, od samog početka mogu da obogate svoju ponudu ovim naprednim komunikacijskim kanalom.

Proširena stvarnost je mnogo više od igre - osim svoje atraktivnosti ona informiše, predstavlja proizvod ili uslugu kroz direktnu interakciju sa korisnikom. Ova platforma je najbolji primer kako tehnologije i kreativan način komunikacije mogu da stvore jedan potpuno novi virtuelno-stvarni svet.
Tekst je originalno objavljen u Dnevnom listu.