SAMI SEBI POSTAVLJAMO STANDARDE
06.11.2014

SAMI SEBI POSTAVLJAMO STANDARDE

„Tržište komunikacija u Srbiji razvija se u pravom smeru. Tome u prilog ide i činjenica da komunikacijski projekti koje razvijaju PR agencije u Srbiji dobijaju najviše međunarodne nagrade. Sa druge strane, sve više naših PR stručnjaka učestvuju kao panelisti ili predavači na najprestižnijim svetskim konferencijama posvećenim komunikacijama“, kaže Milena Avramović-Bjelica, izvršna direktorka i suosnivač Chapter 4 Communications Consulting.

Šta diktira tržište i na koji način je moguće pratiti njegova očekivanja?

Razvoj tehnologija je doprineo da se sve ubrza, to je dovelo do jednog potpuno novog načina rada u PR industriji, marketingu, advertajzingu i drugim srodnim oblastima. Tako da će se već sada, a pogotovu u budućnosti, vršiti integracija svih komunikacijskih disciplina. Granica koja je postojala između ATL i BTL lagano nestaje. Tako da vođeni brzim tempom tehnoloških inovacija, možemo očekivati evoluciju u integrisanim komunikacijama.

Kako ocenjujete poslovanje kompanija iz Vaše delatnosti na domaćem tržištu?

Poslovanje bi bilo mnogo bolje kada bi se naplaćivale realne nadoknade, ali na žalost još od početka krize 2008.godine značajno su se smanjili PR budžeti. Čini mi se da se lagano vraćaju na globalnom nivou, ali kod nas je to malo sporije. Drugi problem u poslovanju su nestandardizovane cene usluga i damping cena pojedinih agencija. Sve u svemu, nije loše, ali trebalo bi da bude mnogo bolje.

Da li možemo govoriti o integritetu profesije i razvijenom profesionalnom kodeksu u oblasti komunikacije usmerene ka tržištu?

Moram da kažem da se Društvo Srbije za odnose s javnošću zaista trudi da napravi okvire i kodeks kako bi naša struka bila posmatrana i prihvaćena kao kredibilna. Bilo je više puta reči da se uvede licenca, međutim to ima dosta nejasnoća na koji način bi se dodeljivale licence, pa se od toga iz godine u godinu odustaje. Pojedinačno svi mi koji se bavimo odnosima s javnošću unutar svojih agencija postavljamo standarde na koji način komuniciramo ne samo sa klijentima, već i interno, kao i sa partnerima. Mi smo ti koji postavljamo standarde i koji treba da ih se pridržavamo, a takođe treba da budemo najbolji primer onoga što savetujemo našim klijentima.

Kako da se domaće kompanije izbore sa postojećim problemima i komunikacionom strategijom ostvare veću produktivnost i profitabilnost?

U današnjem hiper-povezanom svetu, trend je sve više transparentna komunikacija. Potrošači i drugi zainteresovani imaju mnogo više kanala na raspolaganju za komentarisanje, žalbe i diskreditovanje kompanija, tako da je jedina uspešna strategija ona koja podrazumeva planiranu, u transparentnu i iskrenu komunikaciju.

U čemu se Vaše aktivnosti razlikuju od konkurentskih

Tim naše agencije, Chapter 4 Communications Consulting, čine seniori sa više od pet godina radnog iskustva. Svako od nas ima određenu oblast i industriju u kojima je posebno dobar. Tako da se međusobno dopunjujemo i klijentima nudimo najbolju moguću praksu sa jedne strane, a sa druge strane inovativnost koju podstičemo i gajimo u našem timu, što dodatno doprinosi našem kvalitetu. Potvrdu predstavljaju i tri SABRE sertifikata o izvrsnosti koje smo prošle godine dobili za inovativnost u digitalnoj komunikaciji za Novogodišnju čestitku. SABRE nagrade su ove godine dodeljene po jubilarni, deseti put i sam skup predstavlja smotru najboljih projekata u oblasti odnosa s javnošću i regionalnih profesionalnih organizacija. Žiri okuplja međunarodne stručnjake, a o ugledu nagrade, pored tradicije, najbolje govori i činjenica da se za ovo priznanje svake godine prijavi više od 4.000 radova sa različitih kontinenata. Mi smo ove godine dobili SABRE nagradu kao najbolja PR agencija u Jugoistočnoj Evropi, a redovno od osnivanja dobijamo nagrade Društva Srbije za odnose s javnošću za kampanje koje kreiramo za naše klijente, tako da je to potvrda naše posvećenosti i kreativnosti u radu.


Na koji način plasirate informacije tržištu i kako ih prilagođavate potrošaču?

Svim raspoloživim kanalima plasiramo informacije tržištu - od sajta naše agencije www.chaper4.rs i naloga koje imamo kao Chapter 4 na društvenim mrežama, preko blogova, medija… Jednu istu inforamciju prilagođavamo javnosti kojoj se obraćamo, sagledavamo je iz ugla korisnika te informacije i na taj način je i kreiramo.

Tekst je inicijalno napisan za dodatak u dnevnom listu Pregled i objavljen 06.11.2014.