STABILNO PARTNERSTVO U MORU PROMENA
13.10.2017

STABILNO PARTNERSTVO U MORU PROMENA

Kormilari  Chapter 4 PR agencije koja uspešno posluje u Srbiji već dugi niz godina, su dve dame - filolog i mašinski inženjer. Chapter 4 je deo istoimene grupe koja posluje po najvišim standardima jedne od vodećih svetskih komunikacijskih PR mreža – Burson-Marsteller. Kakvu vrednost odnosi s javnošću predstavljaju za kompanije, kako se menja tržište komunikacija i da li kompanije znaju šta im je potrebno – to su teme koje smo otvorili u razgovoru sa direktorkama i vlasnicama agencije Chapter 4 u Srbiji, Tamarom Bekčić i Milenom Avramović-Bjelica.

 

Chapter 4 se bavi komunikacijskim konsaltingom – koje vrednosti vaše usluge donose kompanijama?

Milena:   Svi konsultanti Chapter 4 PR tima imaju iza sebe decenijska iskustva u komunikacijskom konsaltingu i ono što se kod nas ne menja od kada smo počele da se bavimo ovim poslom jeste sticanje znanja i stručnosti u oblastima koje su relevantne za naš posao, ali i za naše klijente, zatim posvećenost svakom klijentu, profesionalni pristup i kvalitetno savetovanje u građenja odnosa sa različitim ciljnim javnostima kako bi kompanije brže i efikasnije ostvarile svoje poslovne ciljeve. Svaki član našeg tima je specijalizovan za neku oblast, bilo da se radi o ICT industriji, finansijskom sektoru, robi široke potrošnje, farmaciji, automobilskoj industriji i dr. Gradimo ovakav pristup poslovanju jer nam to omogućava da suštinski razumemo poslovne ciljeve klijenata i na osnovu njih kreiramo adekvatnu strategiju komunikacije i dogovorene planove sprovedemo u delo.

Tamara:   Korporativna komunikacija predstavlja upravljanje nizom strateški organizovanih internih i eksternih aktivnosti koje imaju za cilj da doprinesu reputaciji i željenom pozicioniranju kod interesnih grupa kompanija. Svaki klijent je specifičan i tako mu prilazimo - u tome leži vrednost za kompanije. Savet ili projekat koji je svrsishodan i odličan za jednog klijenta, a za drugog može biti nevažan ili štetan. Zbog toga su važni strateško planiranje s jedne strane, i jasni etički principi s druge. Naš cilj je da na osnovu biznis planova klijenata obezbedimo snažnu komunikacijsku podršku njihovom poslovanju.

 

Šta za vas predstavlja poslovno partnerstvo?

Tamara:   Za mene poslovno partnerstvo predstavlja najviši stepen odgovornosti. U vreme kada je društveno otuđenje na najvišem nivou u istoriji civilizacije, jasno je koliko je i zašto važno imati pouzdanog partnera u porodici, u  investicijama, timu, globalnu partnersku mrežu, u kompanijama klijenata. Milena i ja se trudimo da kvalitetno partnerstvo i odgovornost koje gradimo u Chapter 4 timu, održavamo u radu s kompanijama i timovima klijenata, ali i da odgovornost prenesemo na zajednicu u kojoj poslujemo i doprinesemo pozitivnom razvoju tržišta.

Milena:   Pre svega veliku odgovornost, ali i zadovoljstvo. Teško je danas naći osobu na koju se možete osloniti u svakom trenutku i sa kojom delite iste ili slične vrednosti, u poslu i van njega. Kada kažem odgovornost, mislim na to da u svakom momentu budete svesni da odluke koje donosite ne utiču samo na vas same, već da od njih zavise i reputacija agencije i zadovoljstvo zaposlenih i uspeh naših klijenata. Sa druge strane kada imate pored sebe osobu, kao što ja imam Tamaru, na čiju posvećenost, razboritost, kreativnost , ideje i podršku možete da računate, onda je to pravo zadovoljstvo.

 

Kako vidite budućnost komunikacija imajući u vidu stanje tržišta u Srbiji, vaše bogato poslovno iskustvo i međunarodne uvide?

Milena:   Komunikacija oduvek postoji da bi se prenele i razumele poruke – ta njena uloga se neće promeniti ni u budućnosti. Ono što će se menjati, kao i do sada, su alati i kanali komunikacije kako bi se došlo do krajnjih primalaca tih poruka koje kompanije šalju. Savremeni potrošači su sve zahtevniji i imaju sofisticirano poznavanje tehnologija i medija, zbog čega nije dovoljno samo poslati saopštenje i nadati se da će ono izazvati pažnju publike. Jednostavno, vi danas morate imati kvalitetan i zanimljiv sadržaj i morate osluškivati potrebe tržišta kada kreirate komunikaciju za svoju kompaniju. Poslednjih par godina vidimo da je onlajn komunikacija, prvenstveno preko mobilnih platformi dominantna; na primer, istraživanja pokazuju da prosečan grđanin Srbije provede 5 sati na svom telefonu svakog dana, a kada tome dodamo činjenicu da se svakodnevno pojavljuju nove aplikacije i servisi, jasno je da pričamo o vrlo izazovnom tržištu za komunikaciju. Sigurno je da će nedostatak pažnje koji je univerzalno prisutan, naročito kod milenijalsa koji su budući donosioci odluka, uslovljavati  direktniju komunikaciju, još veću upotrebu vizuelnih materijala, a kako tehnologija bude postajala fizički i cenovno dostupnija širokim slojevima društva, još veće korišćenje virtuelne i proširene realnosti.

Tamara:   Što je privreda tržišta razvijenija, to je razuđenije, ali i uređenije agencijsko tržište. Kvalitetne usluge u oblasti komunikacija se ne razlikuju na našem i na primer, austrijskom tržištu. Razlikuju se budžeti. To posebno dolazi do izražaja na evropskim strukovnim smotrama.

Izuzetno je uzbudljivo raditi u dinamičnoj industriji koja se tako brzo menja pod uticajem tehnologije, gde definicija kreativnosti i inovativnosti stalno dobija nove oblike, a od poslenika odnosa s javnošću se očekuje da svoje veštine non-stop unapređuje i širi kako bi bio i ostao relevantan za uspeh klijenta.

Sve što ste danas dobro uradili sutra je već zaboravljeno. I zato ste još juče trebali da mislite o tome kako ćete pobediti sutra. To je moje viđenje komunikacije u sadašnjosti i budućnosti.

 

Intervju je inicijalno objavljen u jubilarnom 300. broju magazina Nedeljnik.

Autori: Tamara Bekčić i Milena Avramović-Bjelica