TRENDOVI U 2015.
27.02.2015

TRENDOVI U 2015.

Početak godine je uvek vreme kada što zbog „slobodnog“ vremena koje donose praznici, što zbog novih planova, imam najviše vremena da sumiram utiske iz prethodne godine i razmislim kuda će nas struka voditi u narednoj godini.

Čini mi se da se nijedna oblast nije toliko promenila u jednoj deceniji, kao što je to slučaj sa PR-om. Promene koje smo mi kao profesionalci, koji se bavimo odnosima s javnošću, doživeli i iskusili, izazove na koje nailazimo i mogućnosti koje su nam na raspolaganju su došle ponajviše zbog razvoja interneta i društvenih mreža. Svakodnevno smo svedoci da živimo u vremenu gde je kreativnost i transformacija neophodna za uspeh.

Svakodnevni razvoj tehnologija, koji je posebno evidentan poslednjih deset godina doprinosi da se sve ubrzava i doveo je do jednog potpuno novog načina rada u PR industriji, marketingu, advertajzingu i drugim srodnim oblastima, tako da će i u ovoj godini nastaviti da se vrši integracija svih ovih segmenata. Granica koja je postojala između ATL i BTL lagano nestaje. Tako da vođeni brzim tempom tehnoloških inovacija, možemo očekivati evoluciju u integrisanim komunikacijama. U današnjem hiper-povezanom svetu, trend je sve više transparentna komunikacija. Potrošači i drugi zainteresovani imaju mnogo više kanala na raspolaganju za komentarisanje, žalbe i diskreditovanje kompanija, tako da je jedina uspešna strategija ona koja podrazumeva planiranu, transparentnu i iskrenu komunikaciju.


Poslednjih nekoliko godina su obeležili mobilni uređaji i komunikacija u pokretu. Sigurna sam da će ove godine upotreba smart telefona i tableta u komunikaciji i mogućnost da u sekundi, bez obzira gde se nalazite, odgovori na pitanja, komentare... biti još izraženija i dominantnija. Korisnici sve više koriste internet u pokretu i naša komunikacija mora da se prilagodi ovim trendovima.

Saopštenja za javnost će dodatno evoluirati. Taj proces je započeo pre par godina sa pojavom infografika, ali verujem da će ove godine da se dodatno promeni u smislu; da će se u saopštenja implemetirati vizuelni sadržaji sa jedne strane i fokusiranost na informaciju sa druge strane.

Takođe verujem da će video sadržaji, sa posebnim akcentom na edukativni sadržaj, biti sve zastupljeniji u ovoj godini, jer se korišćenje društvenih mreža iz godine u godinu povećava i komunikacija na društvenim mrežama postaje dominantna u odnosu na ostale kanale komunikacije. Setite se samo nekih kampanja koje su započele na društvenim mrežama, a onda se prelile u offline medije kao što su ALS Ice Bucket Challenge.

Složićemo se svi da sa ubrzanim razvojem interneta i pojavom društvenih mreža i online medija dolazi i do problema koji se tiču bezbednosti. Primer su nekoliko hakerskih napada, koji su se desili prošle godine, a svi se sećamo šta se desilo kompaniji Sony. To nam pokazuje koliko izazova po biznis dolazi usled povezanosti, tako da verujem da će ovu godinu obeležiti briga o online bezbednosti.

I za kraj najvažnije je da pratimo razvoj struke, dodatno se edukujemo, razmenjujemo iskustva i znanja sa kolegama.

Tekst je inicijalno napisan za DSOJ i Marketing mrežu i objavljen 26.februara 2015.