UBERIZACIJA ODNOSA S JAVNOŠĆU: ZA NAS SU PROMENE DVOSTRUKO BRŽE
17.10.2016

UBERIZACIJA ODNOSA S JAVNOŠĆU: ZA NAS SU PROMENE DVOSTRUKO BRŽE

Zbog čega je komunikacija važnija nego ikada     

Današnji procesi komunikacija nisu ni nalik onima od pre pet ili deset godina, zato što ljudi i organizacije funkcionišu drugačije.  Komunikacija  je  neizostavan  deo  uspešnog  poslovanja - to je kontinuiran proces, zasnovan na stalnim istraživanjima i usmeren na poslovne ciljeve.

 

Kako tehnologija utiče na posao komunikatora

U svetu u kome se sve ubrzano menja, to čine i kompanije i brendovi.  Kao savetnici, mi se menjamo dvostruko brže, jer predviđamo pravac razvoja, koristimo sve metode analitike i pripremamo strateške planove da bi realizacija komunikacijskih aktivnosti kompanija i brendova bila pravovremena, zasnovana na aktuelnoj situaciji i poslovnim ciljevima, a obogaćena kreativnim sadržajem  koji osigurava pažnju ciljnih grupa.

Inovacije ne stoje: dok završavamo jedan projekat, uveliko radimo na sledećem, koji predstavlja korak dalje i više.

Tehnologija menja sve:  okružuje nas velika količina informacija 24/7. Priključeni smo često na više uređaja odjednom. Posledično, prosečna moć pažnje danas  je 8s, s tendencijom smanjenja na 5 pre kraja ove decenije. Otuda je zadatak svakog brenda i organizacije da se izbori sa značajnim viškom informacija i manjkom vremena svojih ciljnih grupa.

Iako tehnologija čini naš život neuporedivo lakšim i otvara velike mogućnosti, stvara i izazove s kojima se borimo. Evropska istraživanja tako pokazuju da deca u proseku provode 1h dnevno napolju (što je manje od zatvorenika). Zbog toga kampanje koje se fokusiraju na specifičnu svrhu imaju sve veći značaj, poput „Free the kids“, jer život se ne uči ispred tableta. Pored podrške kompanijama i brendovima, velikim društveno-odgovornim idejama pokušavamo da prevaziđemo probleme savremenog doba i da promenimo svet nabolje, bilo da je reč o temama kakve su podrška ugroženima ili tolerancija različitosti.

 

Da li su kompanije u Srbiji spremne da ulože sredstva u komunikacije?

Komunikacija se ne dešava sama od sebe, niti sama za sebe. Pogledajte bilo koji intervju, oglasnu kampanju, ulični događaj ili Facebook post. Iza svake od tih aktivnosti postoji razlog i jasan poslovni cilj kome ona doprinosi u okviru šire strategije.

Većina kompanija razume da je savremeno doba poput igre Tetrisa – proces stalnih promena. Kompanije u Srbiji su svesne da se konzumacija proizvoda menja, zajedno sa percepcijom brendova. Transparentnost raste i proaktivna komunikacija je danas neophodnost.

Menja se i način na koji se vodi dijalog između kompanije i njenih ciljnih grupa i po mnogo čemu, kompanije su izloženije nego pre. To znači da je potreba za njihovom spremnošću  veća. A da bi kompanija bila spremna, ona ulaže u strateški planirane komunikacije.

U tom smislu i upravljanje potencijalnim kriznim temama i priprema za krizne situacije postaje sve važnija komponenta: prilagođavanje ili priprema kriznih priručnika kompanije, komunikacijski trening menadžmenta, simulacije kriznih situacija.

Neke kompanije ulažu u proaktivnu komunikaciju već dugo, a neke to čine tek pošto se opeku, nakon što shvate da imaju problem. Nekima je krizna situacija okidač, konkurencija, nov proizvod ili inovacija, jubilej, novi sajt ili potreba da se izgrade mostovi sa lokalnom zajednicom, medijima, zaposlenima ili poslovnim partnerima.

Moj savet kompanijama je da se proces održava i da napreduje, jer ništa u poslovnom svetu ne stoji u mestu, uključujući konkurenciju. Jednokratna ulaganja ne opravdavaju investiciju, a prekid komunikacije neminovno potire vrednost koja je stvorena.

Zato, iz mog iskustva, dugoročno gledano, komunikacija je i poslovno ogledalo organizacije.

 

Uberizacija odnosa s javnošću

Već danas otključavamo telefon u proseku 150 puta. Da li mislite da će taj broj opasti vremenom? Uberizacija je pozitivan pojam. PR se više nego ikada zasniva na podacima i merenju. Oni nam omogućavaju da razmišljamo iznad i izvan uobičajenih kanala i kontakata. Tehnologija nam pruža podatke i alate za plasiranje sadržaja, dok smo mi ti koji sadržaj oblikujemo,  stavljamo u kontekst i začinimo velikim idejama.

 

Od čega zavisi uspeh PR agencije

Chapter 4 je prethodnih godina nagrađivan nacionalnim strukovnim priznanjima, ali i na evropskim smotrama, u velikoj međunarodnoj konkurenciji. Ovo je jak argument koji govori u prilog važnosti kvaliteta usluga i najsavremenijeg pristupa u radu s klijentima. Pored toga, iz Srbije smo mnogo puta imali priliku da vodimo ozbiljne regionalne projekte za klijente, pa čak i na više kontinenata. Videli smo da umemo i možemo.

Kao direktor agencije mogu da kažem da su ljudi najvažnije što imamo i negujemo. Agencija je jaka onoliko koliko i njen tim. Naše znanje i iskustvo su faktori uticaja kojim vodimo i savetujemo klijente.  Zbog toga je najvažnije ulaganje u ljude, u njihove veštine i motivaciju da nastave da pomeraju granice.

 

Autor teksta je Tamara Bekčić, direktor i suosnivač agencije Chapter 4; tekst je inicijalno pripremljen za dodatak posvećen komunikacijama u oktobarskom izdanju magazina Diplomacy&Commerce.