ZBOG ČEGA NI JEDAN USPEŠAN BIZNIS NE MOŽE BEZ PR-a
01.03.2019

ZBOG ČEGA NI JEDAN USPEŠAN BIZNIS NE MOŽE BEZ PR-a

Komunikacija, liderstvo i koordinacija predstavljaju menadžerski trio modernog doba. Iako suštinski važna, komunikacija ume da bude zapostavljena sve do trenutka kada postoji neki poslovni problem koji treba rešiti. 

Međunarodna istraživanja pokazuju da kompanije sa dobrom komunikacijskom praksom imaju višestruko bolje rezultate od konkurencije.  Suština je da ne postoji uspešna kompanija bez PR strategije.

U praksi ima nerazumevanja oko toga šta su zapravo odnosi s javnošću. Kompanije razumeju da je PR efikasan način da nadograde marketing plan i unaprede svoj online ugled, ali malo njih zna šta to sve podrazumeva ili zbog čega neke kompanije ulažu mnogo vremena i napora da njihove PR strategije budu na vrhunskom nivou.

Odnosi s javnošću se tiču informacija i načina da prave poruke budu plasirane na pravom mestu, u pravo vreme, ka pravim slušaocima, kako bi se izgradila (prava) reputacija. To podrazumeva mnogo planiranja i pažljivu realizaciju aktivnosti, adaptaciju i optimizaciju poruka i kanala, u zavisnosti od ciljnih grupa, kao i odlično poznavanje tržišta i kanala komunikacije. 

PR strategija pomaže organizaciji i pojedincu da se prilagode razvoju tehnologije koja utiče na ekonomske i društvene odnose i da otključa poslovni potencijal. To je strateška funkcija koja ima privilegiju da obuhvati i promociju kreativnosti i inovacija.  Navešću nekoliko ključnih razloga zbog kojih je PR neizostavni deo strategije kompanije:

 

     1. PR povećava kredibilitet vaše organizacije i brenda

Poverenje je ključna reč u svakoj industriji. Gradi se negovanjem dvosmerne komunikacije, a to podrazumeva efikasne poruke prilagođene različitostima vaših ciljnih grupa i njihovih potreba, visok stepen slušanja i stalno merenje razumevanja. Tek kada znamo da nas drugi razumeju, počinjemo da gradimo poslovni kredibilitet. Nedostatak poverenja smanjuje prilike za prodaju. Posledično, povećanje poverenja otvara mnoga vrata i multiplikuje poslovne napore.

 

     2. PR povećava vašu vidljivost i utiče na pozitivnu percepciju

Kroz strateški planiranu prisutnost (događaji, društvene mreže, medijski tekstovi ...) vaša biznis priča i ponuda stižu do većeg broja ljudi. Dobro planiranim porukama i aktivnostima slušaoce konvertujemo u kupce i korisnike. To je oblikovanje i upravljanje percepcijom ciljnih grupa o vašoj kompaniji, kako biste privukli nove kupce ili povećali lojalnost postojećih.

 

     3. PR utiče na povećanje profita, prodaje i poslovnih lidova

Percepcija klijenata se oblikuje kroz organizaciju direktnog iskustva, aktivnosti ili komentare drugih, kao i vašim aktivnostima i porukama  na tržištu. I sve to podrazumeva PR strategija. Dobar PR plan promoviše pozitivne vrednosti na etički način. Unapređenjem reputacije direktno utičete na povećanje klijenata, korisnika, kupaca - a time i na veći promet.

 

     4. PR gradi poslovne odnose i mrežu kontakata

U tržišnoj utakmici biznisu je potrebna podrška efikasnih PR napora da izgradi čvrste odnose s ciljnim grupama i da ih održava. Poslovni svet je izgrađen na odnosima. Bilo da regrutujete nove kolege, ili menadžer pregovara uslove za sa dobavljačem, ili širite bazu kontakta i potencijalnih lidova.... odnosi su osnova uspeha. A komunikacija je osnova snažnih odnosa.

 

     5. PR vas priprema za krize

Danas niko nije pošteđen negativnih komentara, posebno u online svetu. Strateška funkcija odnosa s javnošću je nezamenjiva u predviđanju negativnih tema, ispravljanju nedostataka koji do njih mogu da dovedu i planiranju odgovora i pripremi tima kroz krizne treninge i simulacije. A kada ste spremni, za vas nema rizika.

 

     6. Dobra komunikacija jača timove

Interni PR prevenira konfliktne situacije, jača lojalnost i pospešuje razumevanje i radni elan. Motivisani zaposleni su proaktivniji i uspešniji. Kada su zaposleni dobri ambasadori vaše kompanije ili brenda, onda dodatno pozitivno doprinose reputaciji i poslovanju, kao i daljem pozicioniranju u očima budućih kandidata za posao.

 

Agencije sarađuju s klijentima i pažljivo grade imidž kompanija, menadžera i brendova. PR alati su troškovno efikasni za izgradnju reputacije, dok su rezultati mnogostruki i merljivi. PR na taj način može da promeni budućnost vašeg biznisa, osnažujući ga da prebrodi gotovo svaku prepreku.

I dok se marketing bavi promovisanjem konkretnih proizvoda i usluga, odnosi s javnošću se fokusiraju na edukaciju, promovisanje svesti, stavova i promena u ponašanja. Dobar PR je kontinuiran, kreativan i poslovno utemeljen proces.

 

Tekst Tamare Bekčić, objavljen u magazinu Svet Osiguranja