Otvaram vam door u Chapter 4
19.02.2020

Otvaram vam door u Chapter 4

Što bi rekla pesma 10 godina je prošlo kao tren i volela bih da mogu sada da izrimujem nešto drugo osim ren ili njen ali ne ide. Zato sam odlučila da podvučem 10 najupečatljivijih stvari u deceniji poslovanja agencije Chapter 4 jer tu mogu da pronađem svoju comfort zone i da bacim some good things on the floor. 

Prvo mali intro, ja sam deo tima od osnivanja agencije kada nas je simbolično bilo četiri. Od toga dana do danas smo povećali tim za milijardu posto ne samo po broju kolega već po njihovom kvalitetu, znanjima i veštinama koje smo razmenjivali. Idem hronološki kako je to izgledalo iz moje perspektive.

2010.

Krećem zvanično u prve radne pobede, učim o PR-u koji je tada bio manje dinamičan ali podjednako INSPIRATIVAN. Količina mailova na dnevnom nivou tri do četiri, super rokovi i, rekla bih, realna očekivanja klijenta, relativno dobri PR budžeti i dobri rezultati. Provedeno vreme na FB – 10 minuta.

2011.

Dobijam novog mentora, ženu cara koja me, pored ostalih koleginica, osposobljava za PRve korake ka klijentima. Količina mailova na dnevnom nivou 10, PR budžeti manji od prethodne godine, rezultati bolji, veća očekivanja klijenata. Vreme provedeno na FB – 12 minuta. Dobili smo nagradu Društva Srbije za odnose sa javnošću PRiZNANJE za korporativnu komunikaciju Ericsson.

2012.

Dinamika, konferencije koje su nudile kvalitetan sadržaj, događaji, budžeti još manji nego prethodne godine, očekivanja veća – ističe se KREATIVNOST odnosno skill da osmisliš dobar projekat koji će ostaviti trag a da ne košta mnogo. Količina dnevnih mailova 18, vreme na FB 15 minuta. Čitam tekstove kako društvene mreže diktiraju novi način komunikacije. Nagrada PRiZNANJE za Online Comms & Digital – Chapter 4 novogodišnja čestitka. Baš smo bili ponosni. Inače obožavamo da pravimo čestitke i poklončiće za NG i baš nas raduje kada ljudi to lepo prihvate. 

2013.

Razlika u prepoznavanju trendova – činjenica je da su neke kompanije otvorenije za promene a neke ne (treba im vremena). Naš zadatak je bio da se EDUKUJEMO o trendovima kako bismo mogli da izađemo u susret i jednima i drugima. PR budžeti smanjeni, nekome ukinuti ali zato novi klijent i projekti. Količina dnevnih mailova  40, vreme na FB 20 minuta, na raznim online portalima 2h i otvaranje Insta sveta.

2014.

Postaje jasno da se BRZINA I NAČIN POSLOVANJA MENJAJU. Sve veća ekspanzija društvenih mreža i lagane odluke klijenata „hajdmo malo u DIGITAL“. Novi carevi od kolega, timska atmosfera na MAX. Dobili nagradu za Eastern Europe Consultancy of the year, SABRE Awards, kao i PRiZNANJE za korporativnu komunikaciju - Schneider Electric, ludilo. Našem timu se priključuje Olja, što bi rekli moj spiritual animal, devojka koju obožavam i na ličnom i na profesionalnom nivou. Zajedno, kao tim, ulazimo u fenomenalne naredne godine. Količina mailova 60, vreme na mrežama i dalje 20 min.

2015.

Nagrade, nagrade i nagrade, ove godine smo baš pokidali, dobili smo PRiZNANJE za najbolju korporativnu komunikaciju za McDonalds, za najbolje implementiranu internacionalnu kampanju za WWF i za NAJBOLJU PR AGENCIJU U SRBIJI! DIGITAL IS A MUST, jasno je da strategije dobijaju slajd sa digitalnim aktivacijama. Količina mailova 80, vreme na mrežama 30min (čestitanja i sl.)

2016. i 2017.

FOKUS NA POTROŠAĆA – sve je na mrežama, to je lična karta kompanije. Manje ulaganja u tradicionalne medije, manje PR budžeta, KPI dosta visoki ali ISKISTVO i KONSTRUKTIVAN i ENERGIČAN tim sve uspevaju. Prosečna količina mailova dnevno 100, vreme na mrežama 2h (ušlo se ozbiljnije u SoMe aktivnosti za klijente). Jedna baš super kul nagrada: Certificate of Excellence, European Excellence Awards 2017, Marbo Product, Pepsico.

2018.

Jasno je da su INFLUENSERI jako važan momenat u vidljivosti brenda i proizvoda u online svetu. Pažljiv odabir onih koji na adekvatan način mogu da doprinesu poslovanju je, rekla bih, umeće. Za to su potrebne određene VEŠTINE, trud, rad, razumevanje funkcionisanja kanala i samog contenta, mehanizma kao i usaglašavanje sa klijentovim željama. Ipak, rezultati pokazuju zbog čega je ovo važno. Ova godina je sa sobom donela i neke promene koje su mogle i emotivno da utiču na mene (šta ću kada se vežem i za osobe sa kojima radim a i za kompanije) ali budući da je broj mailova porastao na 120 a vreme na SM oko dobrih 40+ minuta + događaji, događaji, događaji, prošlo je bolje od očekivanog.

2019.

Ludilo od godine, fenomenalni klijenti, VRHUNSKI REZULTATI klijenata, vidljivost projekata, agencije, milion poziva na pitcheve, aktivna saradnja sa INFLUENSERIMA i POZNATIM LIČNOSTIMA (da ne kažem influencer marketing), putovanja, kilometarski sastanci, slavlja. Ukupna količina mailova 300, što se tiče vreme na SM prestala sam da vodim evidenciju – ongoing. PRO PR Globe Award 2019 za doprinos PR profesiji.

 2020.

GODINA JUBILEJA. Svašta kul smo pripremili. Pratite naš blog i bićete u toku. Mogu samo da kažem da sada na društvenim mrežama provodim ukupno vremena kada saberete sve prethodne godine. 

Jeste prošlo 10 divnih godina a real feel je 258! Za još milion ovakvih! Hvala predivnoj Tamari i Mileni na profesionalnom iskustvu, prijateljstvu i pasioniranoj energiji koju dele sa nama sve ove godine! Za još milion ovakvih!

 

Autor: Nevena Spasić